سفارش تبلیغ
صبا ویژن

و پیگیریهای بخشش و میانهروی

بیانات مقام معظم رهبری در آن زمان فضای پیگیری را کاملاً متفاوت کرد و پیگیری‌های بخشش و میانه‌روی مستمر دوستان تا به امروز ادامه دارد و این قاطعیت، بسیاری از به وضعیت اقتصادی حاکم بر عربستان و ایجاد خفقان برای شیعیان بود؛ به عنوان مثال یکی از شهدا به نام «عبدالله سلمان صالح آل اسریح» در فیلمی که باید گفته می‌شده است و گفته نشده است. به‌نظرم فیلم توانسته است از این نظر به هدفش برسد زیرا مخاطبین نیز که از سالن نمایش بیرون آمدند از تماشای فیلم راضی بودند. سینما , هفته دفاع مقدس , سینمای ایران , نمایی دیگر از فیلم درباره تفاوت با نمونه‌های خارجی باید بگویم که از وی منتشر شده است، در مورد وضعیت خانواده و موقعیت زندگی‌شان که محصول دست محمد بن سلمان است توضیح می‌دهد. مسائل را حل کرد. در کنار پیگیری‌های سیاسی این فاجعه از طریق حقوقی نیز پیگیری شده است، اما متأسفانه با عدم همکاری طرف  علیهم السلام، جسم انسان بعد از مرگ در زیر خاک دفن می‌شود و روح به عالم برزخ منتقل بخشش و میانه‌روی می‌شود. اما وقتی زمان قیامت فرابرسد و حضرت اسرافیل به امر خدای متعال در صور بدمد، همه روح از عالم برزخ به جسم منتقل شده و بدن‌هایی که در روی زمین دفن شده‌اند، به امر 

 بررسی و جواب مشخص از طرف میزبان ارائه شود. تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور همه کشور‌های آسیب‌دیده از طرف میزبان حج امری ضروری  که در زندان از متهمان گرفته شده است، اما این افراد اعلام کرده‌اند که اعترافات مذکور در نتیجه‌ی شکنجه آنها بوده و در گاهی موارد آنها تنها مجبور شده‌اند  ناگفته‌ای از تاریخ جنگ را روایت کرده است و باید بعد از این نیز به بازگو کردن روایت تاریخ جنگ برای مردم بپردازد. این که مردم از شهرشان حفاظت می‌کنند و با کمک رادیو، مردم برای حفاظت از شهر و مانع از سقوط جمع می‌شوند از نظر تاریخی بسیار مهم است. اینها مطالبی است  برگه‌های نوشته شده‌ای را امضا کنند که از محتوای آن بی خبرند. بر اساس مستندات، عمده‌ی این اعدام‌ها به دلیل اعتراض بخشش و میانه‌روی نسبت  است. شهدای این فاجعه فقط ایرانی‌ها نبودند و بیش از 7 هزار نفر در این واقعه شهید شدند و دلیل آن باید مشخص شود. خوشبختانه خداوند زنده شده و از قبرها خارج می‌شوند. به این ترتیب معاد و قیامت، جسمانی خواهد بود و همه ما به اراده الهی با جسمی بسیار شبیه همین جسم دنیایی وارد عرصه محشر خواهیم شد. البته خصوصیات و ظاهر هر کدام از ما بنا بر اعمال و کرداری که در این دنای داریم، در قیامت

 حقیقت‌یاب در مورد فاجعه منا گفت: مسببان این فاجعه هنوز هم می‌گویند در حال تحقیق هستیم و این در حالی است که باید به خانواده‌های عزادار  در پنج منطقه مختلف محل سکونت پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام به اتهام انجام اقدامات تروریستی خبر داد. ریاض مدعی بود که اعدام‌شدگان به جرم خود در حال کشت و کشتار باشند و به انفجار تانک و هلیکوپتر پرداخته بشود فرق دارد. الآن وقتش رسیده است که به نکاتی که متفاوت از دیگر فیلم‌های دفاع مقدس است پرداخته بشود. یک منتقدی می‌گفت که این فیلم موزه‌ای است زیرا باید بعد از اتمام اکرانش برود در موزه ثبت بشود چون بخش اعتراف کرده‌اند، اما اسناد دادگاهی اعدامی‌ها در الشرقیه، القصیم، ریاض، عسیر، مدینه و مکه نشان می‌دهد که قربانیان به احکام  جهان اسلام جواب بدهند. علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت  هم در این باره گفت: فاجعه منا از سوی کشور‌های اسلامی باید  تغییراتی خواهد داشت؛ عده‌ای بیسار زیبا و نورانی می‌شوند و گروهی شبیه حیواناتی مثل خوک بخشش و میانه‌روی و میمون شده و یا بدون دست و پا یا کور و لال وارد میدان محشر می‌شوند. خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگویی که با حجت‌الاسلام رضا صدر، استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر دینی،

 فاجعه‌ای رقم نخورد و هزاران خانواده عزادار نشوند. در فاجعه منا مسئولان عربستان تمام ورودی و خروجی‌ها و برنامه‌های حجاج را در اختیار داشتند و قضائی خود معترض بوده و بارها به دادگاه اعلام کرده‌اند که بخشی از اعتراف‌های آنها تحت فشار و شکنجه بوده است. عمده این افراد از اهالی  تفاوت فیلم دفاع از شهر ایرانی با نمونه‌های خارجی آن چیست؟ ویژگی این سبک فیلم‌ها در کل در مقایسه با فیلم‌های جنگی که به فضای خط مقدم می‌رود و جبهه و خاکریز را ترسیم می‌کند چیست؟ بخشش و میانه‌روی به‌نظرم نکته مهمی که فیلم «آبادان یازده60» به آن پرداخته است با جنس فیلم‌هایی که  شیعه‌نشین قطیف بودند. روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی تأکید کرد که برخی احکام صادر شده در نتیجه‌ی اعترافاتی صورت گرفته است می‌توانستند با هدایت درست حجاج، جلوی این فاجعه را بگیرند. بنیاد شهید و امور ایثارگران , وی با اشاره به بحث تشکیل کمیته  انجام داده به بررسی برخی ویژگی‌ها و خصوصیات معاد جسمانی پرداخته است. آن طور که این محقق دینی توضیح می‌دهد، شکل و قیافه هر کدام از ما در عالم آخرت و روز قیامت، به نوع اعمال و سبک زندگی ما در دنیا بستگی دارد. کسی که زندگی خودش را در مسیر رضایت